Publikálva: 2013. június 11. - 20:04Kategória: általános. Hozzászólások követése: RSS 2.0 feed. Szólj hozzá, vagy hivatkozz vissza (trackback) a saját honlapodról.
Bőség minden téren!
a vonzás törvénye a gyakorlatban
------------- azoknak, akik nemcsak túlélni szeretnék ezt az életet, hanem készek kiépíteni benne örömük útját -------------
2013. június 11.
Kategória:
általános
|
|
Hosszú évek óta olvasója és tisztelője vagyok Wolf Gábornak, a magyar kisvállalati marketing „gurujának”, sokat tanultam tőle magam is. Hírlevelében minap azt boncolgatja, hogy a marketingnek a vevőről kell szólnia. Ide másolom addig a pontig, amíg az én mondanivalómat is megvilágítja. “Hogyan legyek érdekes?” Hány éves voltál, amikor ezt a kérdést először feltetted magadnak? Talán egy randin ültél? Feszengve, a kínos csöndben, miközben a fejedben ez a saját magadnak kiadott parancs ordított: “mondjál már valami érdekeset!” Vagy egy főnököddel vacsoráztál, és közben azon gyötrődtél, hogy miről beszélj, hogy érdekes legyél? Vagy egy házibulin egy társaságban, az asztal körül irigykedve nézted, hogy mások milyen könnyedséggel ragadják magukhoz a beszélgetést és szórakoztatják a többieket? Talán utáltad is őket egy kicsit emiatt … és közben arra gondoltál: a lelkedet is eladnád, hogy ilyen karizmatikus, ilyen érdekes lehess … Ez a gond az én fiatalkoromat is beárnyékolta, és próbálkoztam mindennel: gyűjtöttem a vicceket, a jó sztorikat, az érdekes beszédtémákat. KICSIT javult is az, hogy mások milyen társaságnak tartottak engem, de az áttörés receptjét csak a 30-as éveimben olvastam. Joe Sugarman, a modern direkt marketing egyik atyja meséli az egyik könyvében, hogy egyszer egy üzleti útján a szállodában lement a bárba meginni egy sört, és rajta kívül egyedül egy másik üzletember volt ott, egy értékesítő. Bemutatkoztak, majd Joe – igazi érdeklődő ember révén – elkezdte kikérdezni a másik férfit. Hogy szerez ügyfelet? Mi a legjobb eladási titka? Hogyan kezeli a kifogásokat? Hogyan veszi rá a vevőit, hogy ajánlják? Az egész beszélgetés nem szólt másról, mint kérdésekről. És a végén, amikor elköszöntek egymástól, ez az értékesítő azt mondta: “Joe, tudja én sokat utazom, sok emberrel találkozom, de ilyen jót életemben nem beszélgettem. MAGA A VILÁG LEGÉRDEKESEBB EMBERE!” Heuréka! A módszert utána azonnal leteszteltem egy barátom esküvőjén, ahol egy csomó ismeretlen ember volt. Korábban egy ilyen helyzetben rémesen feszengtem volna! De az új tippel felszerelkezve learattam a babérokat: rengeteg emberrel beszélgettem, és CSAK kérdeztem! Hogy oldod meg az életednek ezt a problémáját? Amiben jó vagy, mitől vagy jó? Milyen dilemmákkal állít szembe az élet? Alapvetően arról kérdeztem ki őket, hogy miben jók és abban mitől jók? És … imádták! Többen is azt mondták: rég beszélgettek ilyen jót. Hát sosem voltam annyira feldobva, mint azután! Máig azt tanítom a gyerekeimnek: nem az az érdekes ember, aki érdekeseket tud mondani, hanem aki érdekeseket tud kérdezni. Ergo: nem az a karizmatikus ember, aki fantasztikus kalandokról, élményekről, izgalmas és egyedi filozófiákról tud beszélni. Az a karizmatikus ember, aki másokat beszéltetni tud. Ha tehát karizmatikus ember akarsz lenni … ha izgalmas beszélgetőpartner akarsz lenni … akkor kérdezz! És ha találsz területet, amiben a másik fél jó, akkor kérdezd ki a sikere titkairól, és így nem csak Te leszel a világ legérdesebb embere – de egy csomó klassz dolgot meg is tanulsz. Gábor azzal folytatja, hogy a marketing akkor jó, ha a vevőről szól, arról, hogy a termék az ő életét hogyan gazdagítja … de számunkra most nem ez a lényeg. HANEM: beszélgetéseidben fókuszálj a másik sikereire, arra, ami jó az életében, ettől ő is arra fog fókuszálni – és emiatt mindkettőtök életébe több siker jön a vonzás törvénye révén. Ráadásul a beszélgetés ideje alatt (de remélhetőleg ez későbbre is kihat) mindketten remekül fogjátok érezni magatokat, mert pozitív dolgokról, lelkesen beszélgettek. SZÓVAL ne a problémáiról beszéltesd az embereket!!! Annak csak akkor van létjogosultsága, ha a megoldásokon töritek a fejeteket – a sopánkodás csak súlyosbítja a problémáját a negatív fókusz miatt. És ez fordítva is igaz! Te se a problémáidról beszélj az emberekkel! Ennek csak akkor van létjogosultsága, ha a megoldásokon töritek a fejeteket – a sopánkodás csak súlyosbítja a problémádat a negatívra való fókuszálás, s ezáltal a negatív rezgések megerősítése miatt. Hadd ne ragozzam tovább ezt a hosszúra nyúlt blogbejegyzést. Ha szétnézel ezen az oldalon, vagy ismerős vagy a vonzás törvényének témájában, ha tudod, hogy csupán a pozitív rezgések önmagadban való fenntartásával fognak pozitív változások történni az életedben, úgyis érted.
|
|
2013. június 19. - 17:32
Szia! Teljesen egyetértek a fentiekkel! Én is nagyon nehéz élethelyzetben vagyok, mégis csak a megoldásra koncentrálok, nem a legrosszabbra gondolok! Szia
Minden jót!